SPRING IS COMING

Hej på er, vi vann tyvärr inte matchen i fredags :( Vi trodde att det skulle ta lång tid med de dåliga vägarna så vi åkte rätt tidigt från Olivia till Montevideo men vi kom dit hade vi två timmar innan matchen började. Det fanns inte direkt så mycket att göra där i jympasalen så vi underhöll oss själva med typ klapplekar som man höll på med i tvåan haha. Vi vann den första perioden och ledde med typ 10 poäng men sen kom Redwood tillbaka och vann. 
 
Under helgen åkte vi in till Willmar och kollade runt på rean, men, jag hittade inget. Jake & Jordan kom även till Olivia från college för att vara med och spela i en memorial-hockeymatch på söndagen. Det var en match i minne av en spelare som dog för tre år sedan som var deras kompis. Träffade min IEC + några andra utbytesstudenter som är med i min IEC-grupp. 
 
Igår hade vi också large choir-contest i YME så vid 14.00 fick vi lämna lektionen, bytte till våra asfula svarta körklänningar på tio minuter och åkte dit i en yellow schoolbus of course. Vi repade i ett körrum och det lät väldigt bra, men sedan när vi sjöng i den stora gympasalen tappade vi ganska volym men det var ganska kul ändå. Man sjunger framför tre domare och när man är klar kommer en fram och ger tips på sånt man behöver ändra/träna på.  Jag tror domaren pratade med oss i typ 20 minuter innan vi fick gå igen, det är så mycket man inte ens tänker på som räknas när man bedöms. 
 
här är de två låtarna vi sjöng:
 
låten börjar vid 1:32 - också min favorit
 
 
Våren har också kommit till Olivia. Vi har ungefär 3-5 grader och lite sol då och då, vilket känns som högsommar nästan haha. En del snö och is har töat bort så jag har kunnat gått ut på promenader vilket jag tycker är jätteskönt! Innan har det varit för kallt och isigt på gatorna så man har hållit sig inomhus så mycket som möjligt. Man har inte behövt en tjock vinterjacka utan en väst och tjocktröja har funkat, älskar våren! Det är uppehåll mellan sporter just nu så efter skolan passade jag Mariyah och Rhea på att gå till favvocafeét (det enda som finns i stan men ändå) Master's, hade en riktigt bra eftermiddag med andra ord. Ägaren John som nästan alltid tar våra beställningar bad oss att mäta oss på en bräda som de hade satt upp så nu finns mitt namn och min längd för evigt i Olivia :).
 
Annars har jag en ganska lugn vecka framför mig, håller just nu på med en tvätt och ska kolla på TV senare eftersom det är min läxa i sociologin (älska amerikanska skolan). 
 
 
Nu är det ungefär bara tre månader tills jag är hemma i Sverige igen, tiden går fortare än vad ni tror kära familj och vänner! 
 
 
 
P.S. ska försöka få upp bilder från Colorado snart också
USA | |
#1 - - Isabelle:

Åh vi sjunger också Dies Irae, så fin låt. Trodde btw aldrig att jag skulle börja gilla Mozart låtar innan utbytesåret haha. Hoppas att du har det bra resten av året!

Svar: Haha ja Dies Irae är verkligen en speciell låt att sjunga. Att vara utbytis ger mycket ;) Hoppas att du också har två bra månader innan det är dags för Sverige!
Louise Hed

Upp