NYÅRSAFTON

Nyår firas inte riktigt på samma sätt i USA som i Sverige, i alla fall inte utanför de stora städerna. Man planerar inte veckor i förväg, förbereder trerätters eller klär upp sig särskilt mycket. Elsa var hos en kompis, och Eric & Jeni var också hos ett par kompisar så jag bjöd över Mariyah och Rhea. Rhea var tvungen att jobba fram till 22.00 men jag och Mariyah bakade en hemmagjord pizza & brownies, jag lärde henne lite kortspel, vi kollade på vines och skrattade tills vi grät haha. När Rhea kom gjorde vi oss redo för att kolla på the Ball Drop från NYC på tv. Hade faktiskt inte hört talas om det förut så det var kul att uppleva en amerikank tradition. Efter tolvslaget körde vi Just Dance på Wii - också väldigt roligt!! De gick hemåt vid 2-tiden och då spelade jag ett spel som vi hade fått i julklapp med Jake + hans kompisar. Väldigt underhållande haha. 
 
Vi började skolan dagen efter nyårsdagen vilket betydde att alla var sjukt trötta eftesom man är så ur balans med sovtider och sånt. Jag fattar inte varför vi inte kunde få vara lediga de två dagarna, men men, det är amerikanska skolan i ett nötskal.
 
 
 
USA | |
#1 - - M:

NWT el VF kanske är intresserade av ett reportage från polarkyliga Minnesota? Du kanske kan erbjuda dem lite material , kylan i USA är en stor nyhet här! Kram

Upp