ROLL MY WINDOWS DOWN AND CRUUUUISE

Hellu folks, jag har valt att börja skriva på svenska igen, jag känner att jag är inne i engelskan nu och jag vill inte tappa svenskan helt så bloggen får bli det ställe där jag kommer träna på mitt kära modersmål! Dessutom har jag flera läsare hemma i Sverige som föredrar att jag bloggar på svenska, och det är mestadels för dem jag gör detta!
 
Idag slutade vi skolan tidigare på grund av att det var för varmt i skolan. Jag tror inte att det är många som vet att det blir väldigt varmt här i Minnesota under sommaren, men vi har ungefär 30grader varje dag (fortfarande i september!!). Vi fick i allafall sluta 13.00 och då gick jag hem i en timme. Vid två blev jag upphämtad av några juniors och den andra utbytesstudenten Rhea från Danmark och vi åkte bil i två minuter max till Nicks grandparents hus för lite poolparty. Man tar bilen ÖVERALLT här haha, det svenska miljötänket inom mig lider lite ibland. Det var sååå varmt ute att man antingen fick vara i poolen eller i skuggan. Vi blev bjudna på pop (läsk på burk) och cookies, kändes väldigt amerikanskt haha. 
 
Vid fyra tiden blev vi alla lite hungriga så vi bestämde oss att åka efter lite om och men till Willmar (en kvart/tjugo minuter med bil) till Applebee's. En av de bästa sakerna med att vara här är att åka tillsammans med andra i samma ålder i stora pickup-trucks och lyssna på musik (vet inte hur många gånger vi lyssnar på cruise, kommer nog bli det här årets låt) medan man åker på de raka vägarna bland majsfälten. Underbar känsla!! Det är nog en av de saker jag kommer att sakna allra mest när jag lämnar Sverige (vilket känns overkligt just nu). 
 
Efter vi hade varit på Applebee's åkte vi till Walmart (såklart, älska Walmart) och kollade på konstiga kepsar och några av killarna provade barnkläder som var bara en taaad för små. Vi åkte hem efter Walmart, men cruisade runt i Olivia i en halvtimme eller så och sjöng/dansade till "I Wanna Dance With Somebody" med Whitney Houston. Amerikanerna är så mycket roligare och lättsamma, de bjuder på sig själva hela tiden. Ytterligare en sak jag kommer sakna!
 
 
Hade en av de bästa dagarna här i USA idag, kan bara hoppas på fler liknande! Imorgon (ev. onsdag) tänkte jag skriva lite mer om skolan och mitt schema, keep posted!
USA | |
Upp