MINNEAPOLIS - MALL OF AMERICA

Ni kommer säkert ihåg att jag berättade att vi var lediga i torsdags och fredags? Vi visste inte riktigt vad vi skulle göra, men vi bestämde oss för att åka in till Minneapolis för att ha en mini-weekend i storstan. 
 
Torsdag eftermiddag åkte jag, Jeni & Elsa in till downtown Minneapolis för att se musikalen Carrie. Vi stannade först till i Eden Prairie som ligger cirka 20 minuter utanför själva Minneapolis för att köpa lite kläder som vi hade glömt hemma. Vi tappade lite fokus på tiden (det finns så mycket nice kläder här, galet) så vi fick åka direkt till teatern och fastnade i rusningstrafiken, men, vi hann och hade gott om tid när vi kom fram!!! Att se höghus kändes lite som att se aliens haha, man vänjer sig verkligen vid att bo i en stad med 2000 invånare. Jag trodde aldrig jag skulle säga dessa ord men Karlstad är faktiskt en helt ok stor stad ändå. 
Musikalen som vi såg hette Carrie, och det är samma story som filmen Carrie som är aktuell just nu här i USA. Det var en ganska liten teater, påminde ganska mycket om Scala!! Kändes nästan som hemma haha. Musikalen var mycket bättre än vad jag hade förväntat mig, den hade humor, bra musik, talangfulla skådespelare och till och med ett pit band, vet inte vad det heter på svenska men de satt bredvid scenen och spelade all musik. 
 
Efter musikalen ville vi se oss omkring så vi gick ut och gick runt kvarteret. Vi hittade en butik där man nästan kunde köpa lösgodis som i Sverige, de hade en del sorter att välja på men man valde hur mycket av varje sort, så jag köpte swedish fish!! Absolut en av favvo-godissorterna här. 
 
 
 
Vi tog en liten sovmorgon på fredagen och lämnade hotellet vid elva för att åka till IKEA. Det kändes väldigt surrealistiskt att gå omkring och se massa saker med svenska namn och möbler som jag har i mitt sovrum i Sverige. Jag mötte tyvärr ingen som kunde svenska men jag åt köttbullar såklart och introducerade chokladbollar till Jeni & Elsa, och de tyckte om det efter lite om och men!
 
Vi åkte sedan vidare över till andra sidan gatan, Mall of America. Både jag och Elsa var i desperat behov av vinterskor och vinterjacka så det var det som var vårat huvudmål med våran dag där. Är supernöjd med det jag fick med mig hem, men hade lätt kunnat spenderad en till dag där. Som tur är har jag en awesome IEC som anordnar en resa till USAs största köpcenter i december, ser fram emot det! 
 
Som ni ser köpte jag en hel del vinterkläder, temperaturen ligger på nollan varje dag här nu, lite skillnad mot 30 grader och halvdag i skolan pga hetta haha.
 
USA | |
#1 - - M:

Wow - snygga kläder o skor!! Oc h fina bilder, låter som en kul resa! Kram

Upp