MALL OF AMERICA

Förra helgen hade jag sett framemot väldigt länge, jag åkte tillsammans med en del andra EF-utbytesstudenter till Mall of America för lite julshopping. Det bästa med alltihopa var att jag fick träffa Ronja!!!! Som jag har saknat den tjejen alltså, vi har alltid bott 500m ifrån varandra och nu bor vi ca 3 timmar men det har inte blivit av att träffas än. Det var så overkligt att säga hejdå i söndags, vi hade pratat svenska nästan hela tiden och suttit på café så det kändes nästan som om vi var i Sverige. Det var dock precis vad jag behövde och som tur är kommer det inte dröja 4 månader innan jag ser henne igen. I janurari arrangerar EF en skidresa till Mankato som vi båda ska på!
 
Jag köpte även alla mina julklappar till både svenska och amerikanska familjen, är mycket nöjd!! Att ge är lika roligt som att få om man hittar rätt saker. Fick även iväg paketet till Sverige igår. Note till mamma & pappa; läs inte på kartongen, var tvungen att skriva vad som var i paketet!!
 
Jag köpte även lite saker till mig själv, lämnade tillbaka jackan jag köpte i oktober och hittade en ny som jag tyckte bättre om + att jag sparade $300 (2000kr). När man har hand om sin egen ekonomi måste man verkligen ta bättre beslut ibland haha... 
 
Annars då... Det är GAAALET kallt här nu. Kommer ni ihåg att det var +30C varje dag i somras när jag var här? Byt ut plusteckenet mot ett minus så har ni ungefär temperaturen här borta. Termometern ligger runt -20C och med den starka vinden som vi har från fälten känns det alltid som -30C. Som tur är har jag mina boots + skidjackan som världens bästa mamma skickade för några veckor sen. Vi har haft flera 2-hour late starts för att det är så kallt och halt här för att inte folk på skolan ska behöva stressa till skolan på morgonen. Hör varje dag någon som säger att de körde ner i diket. Tror inte att man måste klara halkbanan här för att få körkort. 
 
Fick också ett stoooort paket från Karlstad i måndags, var mestadels julklappar till mig och värdfamiljen så kan inte visa er något än. Ser fram emot julen här, samtidigt som jag verkligen kommer sakna min "vanliga" jul. Men, den kommer finnas kvar när jag kommer hem så ska njuta av en riktig amerikansk jul nu. 
 
 
Det kommer komma inlägg om Thanksgiving och lite annat så fortsätt att kika in här. Ska också försöka få ordning på kommentarsfältet. 
USA | |
Upp