LAST WEEKEND

 
 
Ja ni, jag glömde berätta för er att jag åkte till min utbyteskompis Ronja den här helgen. Hon bor ju bara, som jag säkert har skrivit nu tusen gånger, 3 timmar bort. Vi tyckte att det var dags att ses igen så jag och Jeni körde in till the Cities i fredags eftermiddag och mötte upp Ronja med sin v-familj. Därefter åkte vi till en affär som heter Cabela's, eller, det var mer som en gigantisk jaktstuga. De sålde fiskespön, camo-kläder, campingsaker, vapen, ammo, bågar ja typ allt ni kan tänka er att man använder utomhus. De hade till och med ett akvarium och en massa uppstoppade djur, det var mest det jag och Ronja kollade på haha. Jag tror det tog en och halv timme att gå igenom hela affären. Eftersom varken jag heller Ronja är några storjägare så blev det inget inhandlat men det var ändå kul att gå runt därinne. Vi rullade sen vidare mot Cambridge där Ronja bor. 
 
På lördagen tog vi en liten sovmorgon och gick ut på en promenad runt sjön. Vi bor ju i samma stat men ändå ser det ganska annorlunda ut. Jag bor verkligen mitt ute i ingenting och det är 100% platt utan träd medan Cambridge har lite mer träd och format landskap så det var kul att se. Efter det åt vi lunch, duschade och vilade en stund. Jag hade också tagit med mig pärlsocker (finns inte här i USA) så efter lunch åkte vi in till "downtown" Cambridge  för att handla lite mer ingredienser till chokladbollarna. Vi försökte hitta kakao men hittade bara färdigmixar... Värdfamiljen tyckte iallafall om dem (vem tycker inte om chokladbollar?!). 
 
Ronjas värdfamilj har vuxna barn och ett av barnen har en egen utbytesstudent som Ronja och nu jag känner. Hon (v-mamman till andra utbytisen) fyllde år på måndagen så hon bjöd med mig och Ronja ut till Coon Rapids som är en större stad en halvtimme bort för att äta ute med deras kompisar. Vi åt på Famous Dave's, mycket nice var det. Det var tänkt att vi skulle åka till en AMC bio  efter det men klockan blev lite för mycket så vi åkte till ett arcade place istället. 
 
På söndagen gick vi till kyrkan med värdfamiljen. Eller, alltså det var inte direkt en kyrka som vi tänker utan ett större hus mitt ute i ingenstans. När vi kom in dit spelade redan bandet på en platå som var typ en scen. Efter ungefär en halvtimme av det gick prästen upp och predikade i 1,5h. Det var lite mer som en föreläsning typ, och inte så tradionellt kristet. Det var ingen nattvard, trosbekännelse eller sånt annat som vi har i våran luteranska kyrka här i Olivia. Det var väldigt kul att uppleva nått annat. När vi kom hem åt vi lunch, slappade och kollade på film och vid 5 lämnade jag Cambridge och mötte upp Jeni, Eric & Jake i Minneapolis. 
 
Innan vi åkte tilbaka till Olivia stannade vi vid en irlänsk restaurang som hette Houlihan's, det fanns grön öl (som jag inte kunde dricka då...) och en del st. Patrick dekorationer eftersom det var St. Patrick's Day i måndags. På vägen hem körde vi förbi Princes hus/megastudio som han hade för ett tag sedan.
 
Det var min helg! 
USA | |
Upp