SOFTBALL

Den här veckan började softboll på riktigt kan man säga. Vi har haft utomhusträning hela veckan och det har varit ungefär 20 grader ute, underbart!! Vi hade också två matcher, varav en var en JV-match (jag är med i JV). Jag visste typ lika mycket om softball som man lärde sig i högstadiet om brännboll så jag var rätt nervös innan matchen men jag är right outfield, vilket betyder att jag fångar bollen om den kommer till mig, eller backar upp personen på first base. Inte så komplicerat tackolov. Vi förlorade vår match tyvärr men vi har match måndag och tisdag nästa vecka så det finns definitivt tid för utveckling mot slutet av säsongen. Jag kom till first base faktiskt under matchen, men bara för att picthern inte kastade bollen där den skulle vara, men, jag tyckte det var ganska coolt ändå!
 
bilder från matchen i tisdags mot Sauk Centre (varsity only)
 
min första match - mot Morris
USA | |
Upp