SKÄRTORSDAGEN - MAUNDY THURSDAY

Den här veckan som är the holy week har vi gått till kyrkan varje dag 07.00 för gudstjänst. Det är lite tidigt för min smak men när vi väl är där så är det helt ok. De finns alltid hot chocolate (<3) och det pågår inte längre än 20 minuter så jag hinner gå hem igen och göra mig klar innan skolan börjar. Vi gjorde det även idag men vi var också lediga från skolan så vi gick också till kyrkan 12.00 för en annan gudstjänst. Påsken är ju den största högtiden i kristendomen så det är inte konstigt att man går till kyrkan oftare än annars. Jag lär mig väldigt mycket när jag är i kyrkan och annars också vilket jag inte har nått emot alls. En stor del av att vara en utbytesstudent är ju att uppleva nått nytt och att vara öppen för annorlunda traditioner. 
 
Efter lunch var det tänkt att jag, Rhea och Mariyah skulle åka till Willmar för att fixa det sista inför prom nästa helg men eftersom den förbannade snön (!!!!!) kom igår var vägarna inte bra så vi kunde inte åka. Det sög men vi gjorde det bästa utav situationen och träffades på Master's för lunch, satt där och pratade en lång stund, fixade Rhea's blommor för prom och vi köpte även en liten present till Mariyahs mamma som tack för att hon fixar längden på våra prom klänningar. Ni skulle bara veta hur mycket tid och jobb det går åt till att få allt klart inför prom haha... Men det kommer blir roligt, alla hoppas bara på att det inte kommer snöa...
 
Imorn kommer vi åka in till Minneapolis hela familjen för att träffa kusiner på ett arcade-ställe med lasertag och sånt. Vi stannar över natten i the cities och åker hem igen lördag för att fortsätta fira påsken. Jag hoppas att ni där hemma njuter av vårvädret åt mig och att ni äter en massa svenskt påskgodis åt mig. Ha det fint!!
 
USA | |
#1 - - M:

Hej! Vad spännande med prom nästa helg, lova att ni tar bilder så att vi får se hur fina ni är <3
Önskar dig och din amerikanska familj en glad påsk!
Massor av kramar från Mammma

Upp