FÖRSTA HELGEN I APRIL

Vi fick snö (vår...) natten till fredagen så när vi vaknade upp var det helt vitt ute men det blev soligt under dagen. Skolan tyckte att det var för farligt att köra bil så vi hade inställd skola. Snön var borta runt lunch så det var en ganska värdelös snowday enligt mig haha. Nu har vi istället en dag mindre påsklovet vilket inte är jättekul.
 
Runt elva, precis innan jag tänkte lägga mig ringde Rhea och frågade om jag ville hänga med till Mall of America på lördagen, såklart jag ville det! Miho, som är den japanska utbytesstudenten på BOLD, behövde en balklänning och ville att vi två skulle hänga med och hjälpa henne att hitta en. Det tog ett tag och några turer fram och tillbaka mellan affärerna innan vi hittade en som var bra, men vi var verkligen inte de enda som var där. Jag och Rhea gick till några andra affärer i mellanåt, bland annat mina favoriter Sephora, Forever 21, Nike Store och Victoria's Secret. Gick även till Starbucks med Rhea och stod i kö i en evighet men det var det värt, vi har inte riktigt sånt i närheten här haha. Vi shoppade i cirka 7 timmar och åt middag på Qdoba. Var helt död när jag kom hem runt 11 men nöjd med det jag handlade så det kändes ok. 
 
På söndagen gick jag till kyrkan som vanligt, skypade sedan med familjen hemma i Sverige. Vid lunch kom Eric hem och frågade om jag hade några planer vilket jag inte hade, och sen frågade han om jag ville flyga. Jag fattade inte riktigt vad han menade med att flyga men det visade sig att en av deras kompisar har ett plan och han skulle åka på en tur så jag sa ja såklart. Jag trodde att vi skulle ta en tur runt om i närheten och bara cruisa lite men vi åkte hela vägen till Superior, Wisconsin/Duluth, Minnesota. Jag tror det är typ 50 mil dit men det tog bara 1,5h att åka dit. Greg (kompisen) har ett litet fyrmannaplan, jag har hört att de är lite mer hoppiga än större så jag var lite skraj innan. Som tur var hade vi väldigt fint väder vilket gjorde resan väldigt fin. Det var väldigt många luftgropar på vägen upp och ner men jag överlevde det också.
 
Det absolut bästa var nog att jag kunde koppla in Spotify i mina hörlurar under resan, asballt!! Vi hade sånadär riktiga hörlurar med mics eftersom propellen var högljud så om man ville prata med nån i planet gjorde man det genom micen. Det var verkligen ascoolt att lyssna på flygradion och se exakt hur man flyger ett plan. Vi hade med oss en router upp för att vi kontrollerade väder och karta genom en app för flygplan, man kunde se vart det fanns bränsle och vart de andra planen var. 
 
 
 
 
När vi landade körde vi liksom planet till en flygplanparkering och åt middag. Det kändes ganska absurt att liksom bara ja, nej jag tog planet till restaurangen idag, kände bara för det. Jag tror inte det är särskilt vanligt i Sverige. Jag kommer verkligen sakna hur spontana amerikanerna är och att de aldrig liksom slutar att ha roligt när jag kommer tillbaka till lagom-Sverige. 
 
 
USA | |
#1 - - v:

fy f*n vad coolt! shit pommes!!

Svar: nått av det coolaste jag varit med om!!
Louise Hed

Upp