COLORADO PT. 2

På morgonen gick vi upp ganska tidigt för att vara i backen i tid, vi åt frukost medan vi kollade på vinter OS och körde efter det ner till gondolen i byn. Breck är ju lite större än vad det jag iallafall är van vid, det fanns 5 olika toppar man kunde välja bland och sen hade varje topp en massa backar. Vi tog gondolen upp till Peak 7 första dagen och åkte svarta diamanter/blå backar (röda finns inte) på förmiddagen och efter lunch åkte vi mot Peak 8. Absolut bästa skidåkningen i mitt liv. Det var soligt, inte för kallt och perfekta backar. Vi tog en ankarlift upp på toppen av Peak 7 och åkte Pika ner. Alltså jag är ganska van svarta backar hemma i Sverige och brukar kunna ta mig ner dom helt ok, men alltså här snackar vi världscup backar så det var en struggle att ens komma ner haha. 
 
Dag två började vi på Peak 9 istället och åkte mot Peak 10 på eftermiddagen. Peak 10 var bara svarta backar så det blev lite jobbigt för benen efter ett tag så vi åkte tillbaka till Peak 9. En av mina absolut favvo backar var där, American. Det var också en fin solig dag, skidåkning när det är som bäst. 
 
Dag tre åkte vi till Copper Mountain och åkte där istället. Det var väldigt mycket kallare och sämre sikt den dagen och det snöade konstant så backarna var inte direkt pistade. Efter typ två åk fick jag tillbaka värmen i kroppen så då kunde jag stå ut med den långa sitliften upp. Jag fick dock ta en paus varje timme typ för att jag fick vita märken i ansikten pga av frosten så jag tyckte att det var säkrare att ta många pauser. Backarna på Copper var inte lika bra som Breck, kanske berodde det på vädret. Det var iallafall tre väldigt bra skiddagar. Önskar verkligen jag kunde åka tillbaka!!
 
 
 
 
USA | |
#1 - - v:

älskar bilden med skidstället, när man bara ser alla berg i bakgrunden! :D

Svar: tack v! :D
Louise Hed

Upp