HOMECOMING PART ONE

Jag vet att jag typ är SÄMST på att blogga, men det finns helt enkelt inte tid till det just nu, men jag ska berätta lite vad jag håller på med. Förra veckan hade vi Homecoming week, vilket är en vecka när collegestudenterna åker hem till sina hemstäder för att hälsa på. Det är en stor del av High School här, man fokuserar mycket på high school spirit och att ha roligt!! Varje dag hade vi ett tema för kläder och varje årskurs har ett hallway-tema, årets generella tema var Around the World så freshmens hade London, Sophomores Paris, Juniors Rom och vi Seniors var lite unika med en icke-europeisk stad; New Orleans. 
 
På måndagen hade vi PJ-day (pyjamasdag). Det var hur kul som helst att se alla i sina onesies, alla såg ut som stora bebisar haha. På bilden under har jag och Elsa (v-syster) på oss av några av min v-brors onepieces, men vi hade några andra på oss i skolan.
 
Efter lunch hade vi en utmaning i idrottssalen varje dag, och första tävlingen var att gå med ett ägg på en sked i munnen. Varje årskurs får poäng för hallway-decoration, hur många som har klätt ut sig, position i tävlingen + högsta/bästa cheer. 
inte min bild
 
 senior hallway
 
 
På tisdagen var klädtemat gender bender (tjej/killbyte) och tävlingen kommer jag inte ihåg... Haha har jag inte en bild så kommer jag inte ihåg nästan nånting. Efter Volleyboll-Varsitymatchen hade vi Peach Fuzz, vilket innebär att alla juniorkillar spelar volleyboll mot seniorkillarna. Det var minst sagt underhållande haha, det slutatde med att ALLA killarna var på planen samtidigt = kaos. Vi seniors vann såklart <3
 
Sorry för dålig bildkvalité men min kamera är lite för stor och klumpig för att ha med överallt så just nu har jag bara mobilbilder. Har också en video som jag jobbar på som jag hoppas kommer snart!!
 
Berättar om ons-fre en annan gång, måste sova!! Saknar er där hemma massor
 
 
USA | |
Upp