MIN VARDAG JUST NU

Hello again, tänkte skriva lite om hur mina veckodagar ser ut nu. Jag har ju mestadels skrivit om min helger för det är då det händer mest saker men vardagen är också annorlunda. 
 
Förutom att vi har det nya schemat i skolan (14 minuter ÄR stor skillnad!) så har också jag börjat i softball. Jag vet inte om ni vet vad det är, men det är ungefär samma sak som baseball, fast med en större boll, mindre plan och pitchern kastar inte överhandskast. Jag var ganska osäker på om jag skulle välja softball i början, den enda erfarenheten jag har är ju liksom brännboll från idrotten i högstadiet. Men, den första träningen (och alla andra för den delen) var verkligen rolig och jag tycker faktiskt att jag blir bättre för varje vecka. Sjukt rolig sport!! Jag har ju också Elsa hemma som spelar i ett klubblag i the cites varje söndag så jag har fått lite förhandstips på hur man slår med slagträet. 
 
Den här veckan var lite speciell med träningarna. Igår tisdag hade vi morgonträning från 06.00-07.30, jag är verkligen så glad att jag bor nära skolan haha. Det var ändå ganska skönt att ha eftermiddagen ledig så jag och Rhea gick till Master's och postkontoret. Idag var coach iväg på något möte så vi hade en zumba-instruktör istället. Det var också sjukt kul. 
 
Det är ju också onsdag idag vilket betyder soup supper och gudstjänst. Vår kyrka började med det på ash-wednesday och jag tror vi kommer göra det fram till påsk. Det blir lite mindre tid för läxor men maten är alltid god och såklart finns det en massa peanutbutterbars och annat gött. 
 
Nu ska jag fortsätta plugga på om grekiska myter och annat skoj. Ha det fint!
USA | |
#1 - - sanna:

låter som en ganska så härlig vardag! Hört ordet softball på tv innan men aldrig fattat vad det varit men verkar ju riktigt kul!! :)

Svar: ja det är verkligen kul! :)
Louise Hed

Upp