SUNDAY IN THE CITIES

I söndags åkte vi in till the Cities efter lunch. Elsa har börjat i ett softball-lag där för att träna lite mer hela året så hon hade träning på eftermiddagen. Vi började med ett stopp på Costco, det är en stormarknad kan man säga fast allt man köper är i megasize paket, så köper alltid frukt, bröd, mellanmål och sånt där. Det bästa är att det finns personer i butiken som serverar deras produkter t.ex. chicken nuggets, smoothies & blåbär med grädde.

 

Det var även ett möte för softball-föräldrarna, så jag fick valet att hänga på och sitta med under mötet eller att spendera tre timmar i Mall of America. Det blev min fjärde gång i USAs största köpcenter och jag tror att jag börjar känna igen mig liiiite nu. Det är fortfarande så sjukt stort men håller man ett bra tempo så hinner man med ganska mycket ändå. Jag fick med mig två saker hem, båda var på rea. Kläder är billiga här utan rea, man lägger inte till skatt på kläder i Minnesota, så jag spenderade inte särskilt mycket pengar.

 

IKEA ligger precis tvärs över gatan, men det är så sjukt kallt här nu så jag kunde inte gå dit, så jag blev upplockad vid MOA av Jeni & Eric runt 18.15. Vi mötte upp min v-bror Jordan som går på college i närheten, de köpte möbler medans jag handlade en del svenskt fika. Jag hittade varken saffran eller julmust under lovet så jag passade på och köpte det + lite pepparkaksdeg. Rhea och Mariyah kom över i tisdags för att få prova på lite svenskt fika, vi bakade pepparkakorna och kollade på Holy Grail nere i källaren, en mycket bra dag.

 

Efter IKEA hämtade vi upp Elsa från hennes träning och stannade vid en restaurang som hette Buca, en litet italiensk ställe. Det var väldigt speciellt, man kom in nästan direkt i köket så man gick igenom det innan man kom fram till själva matsektionen. Man beställde inte heller en egen rätt, utan en eller två för hela bordet, precis som hemma liksom. Vi åt en supergod pasta med pesto & kyckling + en italiensk pizza. Allt som allt var det verkligen en lyckad dag!

 

Både måndag och tisdag var  snödagar, det är som sagt riktigt kallt. Jag klagar dock inte haha, vi började skolan samma dag som Sverige, även fast vi var i skolan torsdag och fredag förra veckan.

 

 
 

Imorgon åker jag till Mt Kato tillsammans med EF för en helg med skidåkning. Jag kommer få träffa Ronja igen + en massa skidåkning så det kommer nog bli en helg att komma ihåg!  

USA | |
Upp