SO FLIPPIN' COLD!!

Idag mitt under dagen fick vi veta att Minnesotas guvernör stänger statens alla skolor på måndag för att det kommer att vara för kallt ute. Det kommer alltså vara -31C ute, och eftersom det är helt platt här så blåser det alltid mycket, vilket kallas wind chill, så kommer det kännas som -40C ute. SJUKT KALLT!! Jag kommer ihåg hur vi svenskar fick typ panik när det var -20C för några år sedan ute, det kommer alltså vara dubbelt så kallt ute. Jag kan lova att jag kommer inte vara utanför huset längre än 30 sekunder. All aktivitet efter skolan blev också inställd idag, det är inte alls kallt idag, typ -5C ute så ingen förstod riktigt varför det blev inställt, speciellt inte våran basketball coach haha, vi skulle egentligen haft en hemma match idag men den blev flyttat. 
 
Som tur är kommer det inte vara alls lika kallt nästa helg när jag ska åka skidor, temperaturen kommer ligga runt nollan under dagen så det är perfekt. Insåg precis att jag har tillägnat ett helt inlägg om väder, men det är så himla extremt så jag kände att jag var tvungen. 
 
 
 
USA | |
#1 - - V:

Du är svensk och skriver till svenskar, då är vädret intressant ;)

Svar: HAHAHA ja det är väldigt sant!
Louise Hed

Upp