LITE MER JUL

I år firade jag jul inte mindre än tre gånger, den första gången har jag redan berättat om. 
 
JULAFTON
 
Vi började dagen med att städa lite och gjorde iordning en massa mat. Efter det gick vi till kyrkan runt 16.30, det var superfint dekorerat och när alla sjöng Silent Night (Heliga Natt) fick vi ett varsit levande ljus och det var helt mörkt i kyrkan, snacka om julstämning!!! När gudstjänsten var över hade vi en liten snöstorm ute och som tur var tog vi bilen till kyrkan, det tar cirka 4 minuter att gå dit men här i USA tar man bilen oavsett hur långt det är haha. 
 
Sedan kom Jenis föräldrar och hennes syster med familj över, vi åt svenska köttbullar, norsk lutefisk, sill, kalkon, potatis och annat som är typiskt nordisk mat, men även amerikansk också såklart. Efter maten var det dags för julklappsöppning. Jag hade fått mina julklappar fredagen innan så jag blev jätteförvånad när jag fick ett par supersköna vantar + pengar från Gwen & Duane och Karen.
 
 
JULDAGEN
 
På juldagen åkte vi till Erics föräldrar i Hutchinson och jag fick träffa hans syskon + barn för första gången. Vi var där runt 14.00 och hängde nere i källaren fram till middag då vi hade "julbord" igen, och efter det var det dags för julklappsutdelning igen. Fick en supernice North Dakota hoodie från Erics syster som bor där, love it! Träffade också Elsas kusiner Cooper & Wyatt (från Nashville) och Greyson & Ty (från North Dakota). Vi satt som sagt mest nere i källaren och chillade. Wyatt och Cooper kommer från en större stad nere i Tennessee och både är väldigt intressared av fotboll, alltså soccer, inte football, vilket jag tyckte var rätt kul. Folk här tycker inte att fotboll är fotboll, utan football är fotboll, vilket makes no sense eftersom man använder fötterna mer i fotboll + att USA är enda landet som kallar det soccer. 
 
 
ANNANDAG JUL
 
En av the Skeie's jultradtioner är att åka skidor den 26e, och i år var inget undantag. Vi tog vår pick-up och åkte till Powder Ridge, en liten backe cirka 2 timmar bort. Det var så himla kul att åka igen, trots att skidorna var lite väl slitna och gamla + att det bara fanns ett par backar. Skidor är skidor och jag älskar det verkligen så det var verkligen en lyckad dag!! Vi åkte tillsammans med samma personer som vi firade jul med på juldagen, så det var kul att träffa dem igen innan de åkte tillbaka till sina stater igen.
 
 
 
 
USA | |
Upp