2013

Gjorde du något i år som du inte gjort innan?

- Många saker, jag flög för första gången utan m&p, var utanför Europa, flyttade från Sverige till USA, bodde på hotell själv med kompisar... Kan skriva hur mycket som helst men nästan allt jag har gjort här i USA har varit för första gången, det är det som är så himla kul.

 

Har du några nyårslöften?

- Nope, tror inte att såna funkar. Ska bara försöka njuta av tiden jag har kvar här i USA.

 

Vilka länder besökte du?

- USA, Frankrike/Tyskland, Norge

 

Vad önskar du att du gjort mindre?

- Vet inte faktiskt. Brukar inte tänka på sånt, det lönar sig inte. 

 

Bästa minnet från 2013?

- Från första halvan i Sverige måste nog vara skidresorna vi gjorde, Trysil, Branäs och Sälen 2x + 1D-konserten i Stockholm. Putte i Parken var också rikitgt roligt. Från min tid här i USA så är det nog Boston, Camp i Rhode Island, volleyboll + football. 

 

Bästa köpet?

- Det bästa jag fick är ju lätt mitt år här i USA, men det betalade inte jag för. Mitt bästa köp är lätt mina Beats hörlurar, de är underbara. 

 

Vad spenderade du mest pengar på?

- Troligtvis mina Beats, mat och julklappar. Skollunch och mobil var också två stora utgifter varje månad här i USA.

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

- Ja en massa saker, som när jag träffade min värdfamilj för första gången, när jag fick träffa Ronja i Mall of America & Boston, sommaren, när jag åkte skidor.  

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

- Gladare, var inte alls lika stressad i skolan som jag var året innan, såg framemot USA hela året och hade en superbra sommar.

 

Favoritprogram på TV?

- Följer inga program på TV, förutom kanske Duck Dynasty eller Survivor men de serier jag kollade på i år var bland annat Breaking Bad, Awkward, Game of Thrones och lite Doctor Who.

 

Är det något du saknade 2013 som du vill ha år 2014?

- Hmm, vet faktiskt inte. Kanske mer kontroll på alla småköp man gör, det blir stora summor till slut. 

 

Vad ser du mest framemot med år 2014?

- Här i USA ser jag framemot skidresan om 1 & 1/2 vecka till Mt Kato med EF, en eventuell skidresa till Colorado med v-familjen i mars, senior music trip till Phoenix, AZ i maj och såklart graduation och prom. Jag ser också framemot att få träffa alla i Sverige igen, ha en svensk sommar och bara umgås med vänner & familj. Jag vet inte än om min familj kommer över hit på besök efter graduation och om vi gör en liten trip till västkusten här men det återstår att se!

2013, USA | |
Upp