MT. KATO

 
 
Har äntligen tagit mig tid att blogga om förra helgen! Jag åkte alltså till Mankato på en mini skidweekend med EF. Jag fick ledigt de två sista lektionerna för gå hem och packa det sista. Efter cirka den en och en halv timme som det tar att köra till Mankato var vi framme på hotellet. Jag var först in på rummet av mina roomies så jag slappade där en halvtimme innan de kom. Gissa vem jag delade rum med? RONJA! Och hennes kompisar från hennes HS som jag lärde känna förra gången vi sågs. Vi åkte sedan till ett bowling/lasertag/arcade ställe, vi körde lasertag såklart, bowlade, åt burgare och hade riktigt kul! Kändes så skönt att snacka svenska igen och att kunna prata med andra utbytisar. Träffade en del från lägret i Rhode Island och från prep weekend i Stockholm. 
 
Lördag morgon gick vi upp sjukt tidigt för att vara redo att hoppa på bussen 08.30. Hotellfrukosten var väldigt amerikansk; våfflor, sockerflingor, bagels och yoghurt. Det är tredje gången jag bor på hotell här i USA och kan säga att det var ungefär samma som de andra gångerna. 
 
När vi kom fram till anläggningen hyrde vi skidorna direkt och försökte åka lite. Jag vet inte om det beror på att alla köper sina egna skidor här eller om det bara var en liten anläggning men alltså mina skidor var verkligen kassa. De hade inte slipade kanter alls och de var inte carvingskidor vilket jag är van vid. Fick helt enkelt ta de ganska lugnt de första åken eftersom jag hade noll grepp i backen, men det var ändå riktigt skönt att vara tillbaka i backen!
 
När vi kom tillbaka till hotellet kollapsade vi i sängarna i en timme eller två och vid fem hade vi allihopa ett pizzaparty i ett konferensrum med alla utbytisar och staff members från EF. De hade tillochmed skickat dit en rep. från det svenska, danska och norska EF kontoren, EF-Camilla hade tagit med sig lite svenskt godis, bland annat MARABOU, så det var väldigt kul!! Efter supper så hade vi en talangtävling, det var lite fattigt med bidrag så alla länder sjöng sin nationalsång. Vi svenskar fick faktiskt mest applåder (enligt oss svennar) och vi fick flera komplimanger efteråt, att det är en bra nationalsång osv. Stolt svensk!!! 
 
Söndag morgon åkte vi hem direkt igen, så hade en lugn söndag med lite projektarbete med Shumila och Mariyah. Hoppas att nån orkade läsa allt detta haha, vill dela med mig så mycket som möjligt av vad jag gör här borta i staterna, hope you like it.
USA | |
#1 - - v:

Jag vill veta ALLT så det är bara att uppdatera :))))) <3

Svar: Haha härligt att höra Vickan!! <3
Louise Hed

Upp