BANDORAMA + BASKET

Igår hade jag min andra basketträning, och det är såå roligt!! Alla övningar är ju såklart nya och lite krångliga men jag tror att det kommer bli en riktigt rolig säsong. Både jag och Rhea testar basket för första gången och igår hade vi en övning som heter 'pressure throw', som går ut på att alla står bakom korgen på en rad, sedan går en efter en fram till 3-poängslinjen (vet inte om det är rätt namn haha) och skjuter (under 'pressure') och för var tredje miss fick hela laget göra en rush över hela planen fram och tillbaka. Guess what?? Både jag och Rhea sätter bollen rasslande i nätet vilket = 2x så mycket applåder och jubel eftersom vi är helt nya. Har fortfarande dock väldigt mycket kvar att lära, dribbla osv. kräver sjukt bra bollkontroll... 


På kvällen gick vi på en konsert på skolan, Bandorama. Först spelade 5th & 6th-graders, det var deras första år i band, och det hördes haha. Lät ungefär som när Victoria spelade fiol hemma hahaha... Elsa är med i senior high band och jag var imponerad av deras lejonkung-medley, lät riktigt bra! Efter konserten bjöd vi över ett par familjekompisar och satt och pratade ett par timmar. Amerikanerna är mycket mer spontana än svenskarna, gillar verkligen det!! 




Har med andra ord haft en riktigt bra vecka än så länge, även skolmaten har liksom varit god. Det är inte ofta vi får "normal" mat, det är ofta typ tacos, chicken nuggets eller liknande, antar det beror på att maten inte är gratis, och därför måste eleverna vilja köpa maten. Det är rätt skönt att slippa sliskiga fiskbullar men jag tycker ändå att vi svenskar ska uppskatta våran gratismat varje skoldag, trots att fisk på tisdagar kan vara en plåga så är det en förmån!!
USA | |
#1 - - Ronja:

Åh jag hoppas min basket blir lika rolig!!! Btw, texten är vit så har ingenting om vad jag skriver, hoppashoppas inte autocorregt är infarten och att du artar vad jag skriver. Hehe

Svar: Haha oj får fixa det!! Jag och kodmallar.....
Louise Hed

Upp