FLYGBILJETT!

Igår när jag kom hem sent på kvällen hittade jag min flygbiljett i brevlådan!! Så lättad och glad att jag äntligen har fått den, det var ju faktiskt exakt två veckor kvar igår till avfärd...
 
Jag kommer alltså att flyga den 24e juli från Arlanda till Boston, med en mellanlandning på Island. Åker mitt på dagen, 14.20, från Arlanda, vilket är hur bra som helst, slipper sova över på Arlanda och dagen blir inte jättelång när jag kommer fram, är i Boston 19.00 lokal tid. Första flighten tar drygt tre timmar och den andra tar 5 1/2. Mellan dessa två flighter har jag två timmar att slå hål på, tror inte att det kommer att vara några problem, typ alla svenskar som ska till mitt camp åker med det här flyget! När vi väl är i Boston ligger Bryant bara en timme med buss från Boston. Min kompis Ronja som jag har skrivit om förut ska åka med ett tidigare flyg, men vi ska inte till samma läger heller. Det viktigaste med att jag har fått mina flygbiljetter är att jag vet hur mycket bagage jag kan ta med mig! Jag kan checka in två väskor med max 23kg i varje, och sedan har jag ett handbagage på 10kg. Alltså totalt 53kg. Tror att jag får betala själv för den andra incheckade väskan, och så mycket har jag inte tänkt att ta med mig faktiskt, så 33kg av Sverige kommer jag ta med mig. 
 
Jag är också lite flygrädd, samtidigt som jag älskar att vara uppe i luften. En skräckblandad förtjusning. Det blir också första gången jag flyger "ensam", utan nån som håller koll på vilken gate jag ska till eller håller ordning på passet och alla andra viktiga papper. Det ska bli så skönt att klara av sånt själv, samtidigt som jag är lite nervös inför det. Jag är van med att åka runt i Sverige själv, skulle en gång åka buss/tåg från Sälen rakt ner genom Sverige till Karlstad, och för att göra en 5 timmar för lång historia kort slutade det med att jag hamnade ute på Arlanda. Jag klarade i alla fall att ta mig hem till Karlstad, haha, en aning försenad dock.
 
Som tur är kommer det finnas EF-representanter som tar hand om oss stackars förvirrade utbytesstudenter, men inte innaför säkerhetskontrollerna såklart. 
 
Arlanda
 
 
 Reykjavik - Boston
 
innan USA | |
Upp