FIRST DAY AT CAMP

Nu har jag äntligen lyckats koppla upp datorn här på rummet, och jag tänkte berätta lite om vad jag har gjort hittills. Jag kommer också skriva en engelsk översättning på varje inlägg nu också, eftersom jag är i USA och för att jag vill träna på min engelska så mycket som möjligt. 
 
Finally managed to connect my computer to the internet here on campus. I thought I'd tell you more about what I've done here at Camp. As you can see I'll write an english translation since I'm in the U.S. and because I want to practice my english
 
 
 
Flygresan till Boston gick väldigt bra, det fanns många filmer, serier och även en del bra musik att lyssna på, superbra om man inte vill göra slut på batteriet i mobilen. Vi mellanlandade på Island, allt gick smidigt och sedan var vi i Boston lokal tid 19.00. Vi hade typ perfekta förutsättningar för inte få jättemycket jetlag, vi var framme på universitetet vid 21.00, och då behövde vi bara ta in våra saker på rummet och sova. Jag blir fortfarande lite trött vid 18-tiden här, för då är klockan tolv hemma i Sverige men det minskar varje dag! 
 
The flight to Boston went really well, there were lots of different movies, tv-shows and some great music to listen to, excellent if you don't want to waste your cell's battery. We made an intermediate landing on Iceland which went smooth, and then we were in Boston 7 PM. We had perfect conditions for not getting too much jetlag, we arrived at the uni at 9 PM, and all we had to do then was to take our stuff to our room and sleep. I still get tired at 6 PM here, since it's midnight back home in Sweden, but the jetlag goes away day by day!
 
 
 
På torsdagen började vi med frukost, eller alltså, det är inte riktigt en frukost i mina ögon. Bacon, ägg, hamburgare, mjukglass (!!!), sockerbombarderade flingor och en MASSA annat onyttigt. 
 
On Thursday we started with breakfast, or, maybe not breakfast, more like dinner to me. Bacon, egg, hamburger, soft ice cream, cereals consisting of 100% sugar and LOTS of other unhealty food. 
 
Jag orkar inte riktigt skriva mer nu, måste sova! Kommer uppdatera mer när jag har tid. Imorgon åker vi på en excursion till ett köpcenter inne i Providence, kommer bli kul! Om ni undrar över något är det bara att fråga på!
 
I really don't have the energy right now to write anything more, but I'll update when I have time for it. Tomorrow we're going to a mall in Providence, going to be a lot of fun! If you're wondering about something, just ask! 
 
 
at Camp | |
Upp